.:Pengikut:.

HOLIDAY AT CAMERON HIGHLANDS

15.8.2008; Jumaat

Hari itu aku tak pergi sekolah sebab malas. Petang lepas pukul 5 kita orang bertolak ke rumah mak
ngah sebab nak ambik abang fatah, dia ikut kita orang sebab masa kita orang pergi
China dia tak ikut. Lepas sydah ambik abang pergi pulak ke arah KL sebab nak ambik abah dekat office dia. Sudah ambik abah kjita oirang teruskan perlajanan untuk pergi ke rumah achik bok untuk tidur semalam di situ. Dalam perjalanan perut aku rasa lapar, apa lagi makan time. Kita orang berhenti dekat Tanjung Malim. Jalan-jalan dekat situ terdapatlah kedai dekai kat situ yang bernama ‘Cupak’, kita oaring pun apa lagi berhenti dekta kat situ. Dan order, lepas order kedai itu buat hala pulak.
1)
sudahlah lambat hantar makanan

2) lepas itu hantar makanan yang salah

lepas itu kita orang belahlah. Kita orang pergi kedai mamak deret kedai itu, lagi cepat. Lepas sudah makan kita orang terus kat perjalanan yang ingin kita tuju.

Ps: kepada yang ingin makan dekat kedai bernama ‘Cupak’ di Tanjung Malim janganlah makan.




16.8.2008; Sabtu
Pagi bangun untuk pergi ke Cameron Hinglands. Lepas itu, mandi dan siap untuk pergi. Semasa dalam perjalanan pergi, kita orang singgah di Lata Iskandar untuk tangkap gambar saja. Lepas sudah ambik gambar, kita orang teruskan perjalanan kita. Dalam 1 jam dah sampai. Lepas dah sampai kita orang berhenti dekat tepi jalan untuk minum teh. Nama kedai itu ‘bharat tea’. Lepas sudah minum kita orang terus gi ke hotel untuk check in. lepas check in kita orang tdidor kejap. Sudah petang, kita orang keluar ke pasar malam. Lepas pergi, kita orang balik tidur.





17.8.2008; Ahad
Pagi bangun untuk pergi ke lading teh boh. Dekat lading itu memang best gila ar. Siapa-siapa yang nak buat shotting ke dekat situ memang kat situ memang sesuai ar. Dah lah berangin sejuk pulak itu. Lepas sudah lepak kat situ kita orang pergi ke ladang strawberi untuk makan strawberi. Lepas sudah makan kita orang round-round sekitar Cameron highlands itu. Lepas itu balik dan tidur.

18.8.2008; Isnin
Hari itu aku bangun pagi awal sebab nak balik. Lepas sudah siap kita orang ‘check out’. Lepas itu kita orang pergi breakfast dekat Tanah Rata. Sudah makan kita, kita orang teruskan perjalanan. Dalam pukul 1 petang kita orang sampai Tapah untuk tempah baju kurung. Lepas sudah tempah, kita orang teruskan perjalanan. Dekat R&R Tapah kita orang berhenti untuk solat. Lepas solat kita orang teruskan perjalanan. Selepas sudah sampai, kita orang pergi Shah Alam untuk beli barang lukis kakak. Lepas sudah beli, kita orang pergi Mid untuk beli laptop untuk kakak (untuk kakak je, k’cik ye x beli ke). Lepas sudah beli kita orang terus pergi rumah mak ngah untuk hantar abg fatah. Pukul 9 kita orang balik dan tidor.


Terima kasih membaca entry saya dan click Like button.

No comments: