.:Pengikut:.

TIGA HARI DI KAMPUNG...

Hye kawan-kawan Rain yang dalam blogger ini. Apa khabar semua. Selama Hari Raya Qurban. Rain nak cerita sepanjang Raya Haji ini. Tiga hari Rain berada di kampung. Rain bertolak ke kampung hari Jumaat pagi selepas subuh. Sampai kampung dalam pukul 7 lebih maca itu, sempatlah solat raya dekat masjid di Pekan Raub, Pahang. Lepas solat terus ke kampung. Hari pertama di kampung aktiviti Rain tidur, tengok tv, dan pergi rumah orang, beraya. Dekat kampung keluarga Rain saja yang balik, keluarga mak su dengan pak long tak balik, so tak ada kawanlah Rain dekat kampung.

Hari kedua aktiviti dikampung tidur, tengok tv dan lepak-lepak. Petang baru pergi beraya rumah orang dekat atas. Lepas beraya, Rain pergi TF supermarket dekat Pekan Raub. Belik barang sikit untuk makan. Hari ketiga, tengah hari baru balik ke rumah. sebelum balik Rain jalan-jalan dulu. Bah kata abah Rain selagi belum malam, selagi itu kita tak balik. So, Rain pergilah ke Balai Seni Lukis Negara. Dekat sana ada
Pameran Syed Ahmad Jamal : Pelukis. Siapa yang minat seni, pergilah ke sana. Macam-macam ada. Lepas pergi Balai Seni, Rain pergi ke Central Market dekat KL. Pergi sana jalan-jalan. Selepas itu Rain balik ke rumah Rain. HOME SWEET HOME.

Okaylah sampai disini saja Rain bercerita...bye...

Yang benar,
Rain

Terima kasih membaca entry saya dan click Like button.

No comments: