.:Pengikut:.

Bulan Ramadhan

Hai,

Bulan ramadhan adalah bulan yang paling mulia untuk umat Islam. Disini aku ingi ceritakan mengenai apa yang aku lalui pada bulan yang mulia ini tahun ini. Pada bulan inilah banyak liku-liku yang aku dan keluaga aku sudah lalui, dimana ada satu dugaan yang menimpa keluarga aku. Itulah satu ujian buat aku dan keluarga. Apa yang perlu kita lakukan sebagai umat Islam bila kita ditimpa musibah adalah kita berdoalah kepada yang Maha Esa, dan kita harus banyak bersabar. Banyak mana dugaan yang kita harus tempuh pasti akan ada jalan penyelesaiannya. Aku bersyukur sangat kepada Allah S.W.T semuanya selamat.

Puasa lagi seminggu saja tinggal, pasti ramai yang sudah buat persiapan untuk rayakan dan jugak pasti ramai yang nak balik kampung sudah. Esok sudah mula cuti sekola untk raya, wah cuti panjanglah nampaknya, tapi bagi aku cuti inilah aku kena mentelaah buku banyak-banyak sebab naik saja sekolah selepas raya aku sudah mula unutk exam iaitu PMR. Semoga aku dapat jawab dengan tenang. Ya Allah, Engkau bantulah hamba-Mu ini untuk menjawab exam nanti. Amin. Selamat bercuti buat semua.

Assalammualaikum.

Terima kasih membaca entry saya dan click Like button.

No comments: