.:Pengikut:.

Hari Pertama Puasa

Assalammualaikum & salam Ramadhan !!!


Walaupun hari ini sudah hari kedua kita berpuasa tapi aku ingin cerita tentang semalam, dimana hari pertama kita berpuasa. Tak adalah benda yang menarik langsung tentang semalam. Macam biasa-biasa saja. Tapi hari pertama sangatlah penat sebab yela orang sekolahkan. Balik kena tunggu sampai berpeluh-peluh aku. Kalau tidak selalunya time tengah tunggu itu mesti pergi beli air untuk sedapkan tekak ini.

Tapi bila time puasa ini, tak adalah dapat beli air lagi pun si buka jugakkan orang yang beli air itu, heheh. Semalam aku buka nasi lauk sup ayam, dengan sambal petai. Perh, sedapnya lauk semalam. Hari ini lauk apa pula ek? Jeng..jeng. Aku pun tak tahu sebab ibu aku tengah masak ini, hehehe. Okaylah aku nak pergi usha ibu aku dekat dapur. Aku kalau nak tolong, alamatnya tolong tengok sajalah, hehe. Eh tak adalah aku tolong buat air saja, hehe.

Okay Selamat berbuka buat semuanya. Peace yaw!!!. Assalammualaikum




Terima kasih membaca entry saya dan click Like button.

1 comment:

Marina said...

selamat berpuase dan selamat berkenalan dari Marina...


www.marinafazli.blogspot.com