.:Pengikut:.

SINGAPORE

">

12-15.12.2008: Jumaat-Isnin


Assalamualaikum,

Hari itu aku akan pergi ke Singapore dengan familylah, tak akanlah nak pergi seorang. Tak berani aku. Masih tak cukup umur untuk pergi sorang…hehehe. Aku pergi Singapore naik keretapi dari KLSentral hinggalah Singapore. Peteng aku bertolak untuk pergi ke KLSental. Naik keretapi dari bangi hingga KLSentral. Sampai saja di sana terus pergi tukar duit Singapore dekat situ. Lepas tukar duit, kitaorang pergi makan dekat dengan KLSentral. Aku lupa kedai dia tapi kedai dia kopitiam. Lepas makan, nak pergi solat tapi ramai orang. So, terpaksa tunggu abah sampai sini dulu untuk solat. Abah sampai saja kami terus gi solat. Abah bawa tempat solat yang tak ramai orang dekat tingkat 4. Lepas solat kami pergi medan selera dekat situ, abah belum makan so, kasilah dia isikan perut dia dulu. Lepas makan, kita orang tunggu sampai pukul 10 untuk bertolak. Sebenarnya pukul 9 tapi ada masalah pulak. Biasalah KTM. So slow. Lepas sudah bertolak apa lagi tidurlah…zzz.


Bangun-bangun saja sudah sampai di Singapore. Sampai Singapore terus mulakan perjalanan kita di Singapore. Dekat Singapore aku tak beli apa-apa pun sebab the things so expensive. Never mind I can buy at Malaysia. Kita orang berjalan sampai malam. Malam baru balik tidur..zzz. Keesokannya, kita orang perg jalan-jalan lagi sampai malam. Pukul 10 kita orang kena betolak balik. Sebelum balik kita orang makan dulu dekat KTM Singapore itu da tempat makan. Apa lagi makanlah. Lepas makan kita orang pun bertolak. Sampai dekat KLSentral pagi pukul 6. sampai KLSentral kita orang terus pergi solat dekat tempat hari itu juga. Sarapan pagi kita orang makan dekat medan selera dekat situ. Lepas sudah makan kita orang balik naik keratapi ke Bangi. Masa nak beli tiket itu, ada tiket lagi satu itu terbelah satu tau. Kita orang pun pergi lah ke kaunter tiket untuk tiket baru tau tapi orang yang kerja dekat tiket tu macam sengal je. Ada ke patut dia suruh beli lagi satu. Kita dah bayar lepas itu suruh beli lagi satu. Tak ke sengal macam itu. Sudahlah perempuan lepas itu muka nak lawa je. Belah lah. Pagi-pagi buat hal. Abah apa lagi marah dia terus naik full sampai ke tengahari.

Tempat-tempat yang aku pergi:

- City Hall

- Arab st

- Bugis

- Dhoby Ghaut

- Chinatown

- Clarke Quay

- HarbourFront

- Tanjong Pagar

- Outram Park

- Kampong Glam

Semuanya naik keretapi MRT.

Salam,

Faty a.k.a Ema





masa dekat KTM Bangi











dekat dalam keretapi










aku ada berita baik kawan aku fariha tak jadi pergi Dubai. suka aku...

Terima kasih membaca entry saya dan click Like button.

No comments: